Menu Close

TŪM įtraukties ugdymo srities universalaus dizaino taikymo praktikos ugdymo veiklos Vilniuje

Balandžio 24 d. gimnazijos mokiniui pagalbos specialistės Jelena Sokolnikova, Elvira Vaisiauskienė ir biologijos mokytoja Virginija Kizienė dalyvavo TŪM įtraukties ugdymo srities universalaus dizaino taikymo praktikos ugdymo veiklose Vilniuje. Mokymų metu lankėmės centruose ,,Penki pojūčiai“, ,,Upės teka“, kuriuose susipažinome su centrų erdvėmis bei teikiamomis paslaugomis. Susipažinome su naudojamomis priemonėmis inovatyviam darbui su vaikais. Dirbant labiausiai kreipiamas dėmesys į penkis pojūčius – lytėjimo, matymo, klausymo, skonio ir kvapo. Tačiau ne ką menkesnė svarba raidos ir ugdymo procesuose dar trijų sensorinių sistemų – vestibiuliarinė (leidžia jausti pusiausvyrą); propriocepcinė (kūno judėjimo) ir interocepcinė (kūno suvokimo).

Multisensorinė aplinka ir sensorinė įranga naudojami ir vaikų su įvairiomis negaliomis ugdyme. Ugdymo specialistų uždavinys – sukurti tokią visa apimančią (holistinę) sistemą, kurioje asmenys galėtų panaudoti savo pilną potencialą. Motyvuojantys ir prasmingi įrankiai, tinkama aplinka ir sąveika – tai faktoriai, kurie gali padidinti vaikų galimybes įsisavinti informaciją greitai ir sparčiai besikeičiančiame pasaulyje. Multisensorinio mokymosi privalumas yra tas, kad gali lengviau įtraukti asmenis, linkusius skirtingiems mokymosi stiliams, pavyzdžiui, kai kurie žmonės yra „vizualūs mokiniai”, kai kiti – „klausytojai”.

Tačiau visų svarbiausia tai, kad multisensorinis mokymas yra akivaizdžiai efektyvesnis, kuomet taikomas individualiai. Teigiama, kad žmonės prisimena 10 proc. iš to, ką skaito, 20 proc. – iš to, ką išgirsta, 30 proc. – iš to, ką mato ir 50 proc. – iš to, ką mato ir girdi.

Aplankėme Vilniaus kunigaikščio Gedimino progimnaziją, kurios vadovas  Rimantas Remeika pristatė progimnazijoje įkurtas inovatyvias erdves bei susipažindino su jų teikiama nauda. Triukšmo mažinimui, gimnazijoje naudojamos akustinės sienelės; savęs pažinimui, atsipalaidavimui – po pamokų vyksta užsiėmimai sensoriniame kambaryje ir dailės terapijos užsiėmimai. Gimnazijos patalpose oras valomas įrengtais jonizatoriais.

Psichologė Elvira Vaisiauskienė

 

Skip to content