Menu Close

Projektų mokymai

 

Apie Erasmus+ projekto „BUSINESS FOR ALL“ mokymų veiklas Lietuvoje ir gimnazijoje plačiau skaitykite 🥰 🇱🇹

Erasmus+ praturtina gyvenimus, išlaisvina mintis

………………………………………………………………………………………………………………

Erasmus+ mokymai Italijoje

2021 m. lapkričio 8-12 dienomis Katanijoje, antrame pagal dydį Sicilijos mieste, vyko tarptautinio Erasmus+ projekto Business for All(Verslas  visiems) mokymai. Šio projekto metu didžiausias dėmesys yra skiriamas mokinių kūrybinio mąstymo, verslumo, IKT ir anglų kalbos įgūdžių tobulinimui.

Savaitę trukusiuose mokymuose gimnaziją ir Lietuvą atstovavo direktorė Daiva Dapšauskienė, projekto koordinatorė Jolita Stankevičienė, mokytoja Eugenija Šeputienė bei mokiniai: Gintarė Bendikaitė (IVc), Ugnė Mazaliauskaitė (IVe) ir Vaiva Žitiniavičiūtė (IVe).

Pirmojo projekto partnerių susitikimo metu mokiniai pristatė savo šalį, mokyklą bei ką jie žino apie Italiją. Taip pat vyko paskaitos apie verslo plano pirmuosius žingsnius: idėjos, logotipo, šūkio kūrimą. Po šių pranešimų tarptautinėse komandose, kurias sudarė mokiniai iš Vengrijos, Serbijos, Turkijos, Ispanijos, Italijos bei Lietuvos, dalyviai teorines žinias pritaikė praktikoje. Visi mokymų dalyviai vyko į medaus kompaniją „Miele di Sicilia“, kurioje savininkas papasakojo apie savo įmonės istoriją, rinkodarą bei produktus.

Kultūrinės programos metu dalyviai aplankė Agridžento (Agrigento) miestą, kuris yra garsus savo šventyklų slėniu, Taorminą, kurioje mokiniai bei mokytojai pamatė graikų teatrą bei nuostabią šio miesto panoramą. Taip pat keliaujant į šią vietą, dalyviai galėjo pamatyti didžiausią veikiantį ugnikalnį Europoje – Etna.

Įgyta patirtis ir neišdildomi nuotykiai dar ilgai išliks atmintyje! Ispanija bus antroji valstybė, kurioje bus tęsiami šio projekto mokymai apie verslo plano kūrimą.

Ugnė Mazaliauskaitė
……………………………………………………………………………………………………………………
     2021 m. spalio 3-8 d. vyko projekto „The Citizen of the Future Facing Climatic Change (COFFE_E)“ („Ateities pilietis, susiduriantis su klimato pokyčiais“) mokymai Panevėžio 5-ojoje gimnazijoje. Projektas siekia ugdyti mokinių pilietiškumą ir gebėjimą spręsti klimato kaitos problemas, gilinti mokytojų žinias apie ekologiją ir aplinkosaugą.
Projektas startavo 2020 m. rugsėjo 1 d., tačiau dėl COVID-19 situacijos visos projektinės veiklos buvo vykdomos tik nuotoliniu būdu.
Į pirmuosius projekto mokymus Lietuvoje atvyko Rumunijos, Italijos ir Portugalijos komandos, o Bulgarijos ir Turkijos komandos mokymuose dalyvavo virtualiai. Organizuoti hibridinius mokymus nelengva užduotis, bet viskas pavyko sklandžiai.
Tarptautinių mokymų dalyviai nagrinėjo klimato kaitos faktorius, tyrinėjo vandens, paimto iš skirtingų vandens telkinių sudėtį, kūrė paveikslėlius ir gamtinių medžiagų ir popieriaus atliekų, sodino medelius.
Projekto dalyviai lankėsi Panevėžio m. savivaldybėje, UAB „Aukštaitijos vandenys“, Pašilių stumbryne, Trakų pilies, Vilniaus technikos ir energetikos bei Pasvalio muziejuose.
 
Jolita Stankevičienė
Projekto koordinatorė Lietuvoje
 

……………………………………………………………………………………………………………………

                 2021 m. gegužės 17-21 d. vyko virtualūs Erasmus+ projekto „The Role of ICT Tools in Motivating Learning and Increasing the Quality of Education (US-ICT)“ Nr. 2018-1-RO01-KA229-049348_2 mokymai, kuriuos organizavo projekto koordinatoriai – Rumunijos komanda iš Pitešti.

Mokymuose dalyvavo Italijos, Turkijos ir Lietuvos – Panevėžio 5-osios gimnazijos – komandos.

Rumunų komanda dalinosi gerąją patirtimi: supažindino su mikrovaldiklio Arduino UNO istorija, jo technine įranga ir priedais, mokė dirbti Tinkercad, Wand, Moodle platformose, parodė pavyzdžius, kaip valdyti Arduino C++ programavimo kalba.

Rumunai pasirūpino, kad visų šalių dalyviai artimiau susipažintų. Kiekvienos dienos darbą dalyviai, susirinkę į Zoomą, pradėdavo linksmomis užduotimis, kurias įveikdavo individualiai arba grupėmis.

Gimnaziją ir Lietuvą atstovavo mokytojai: Jolita Stankevičienė, Vladislava Veličkienė, Irena Nemanienė, Jūratė Jankevičienė, Kęstutis Kulikauskas, mokiniai: Kornelija Dimbelytė, Ib, kl., Gedmina Popinaitė, Ib kl., Karolis Kriščiūnas, Ib kl., Estera Kalinaitytė, If kl., Augustė Nuobaraitė, If kl., Kipras Balzarevičius, IIb kl., Domas Gintautas, IIb kl., Linas Grubinskas, IIb kl., Nojus Balčiūnas, IId kl., Gabija Butėnaitė, IIe kl., Mantas Osakauskas, IIIa kl., Gintarė Bendikaitė, IIIc kl., Matas Klebonas, IIId kl., Ugnė Mazaliauskaitė, IIIe kl., Deividas Goštautas, IIIe kl., Viktorija Gurklytė, IIIe kl., Liutauras Karosas, IIIf kl., Paulius Giedrikas, IIIf kl., Pijus Jasiukėnas, IIIf kl., Klaudija Jurkevičiūtė, IVc kl., Ernestas Žioba, IVd kl.

Tai buvo paskutiniai šio projekto mokymai, tačiau gimnazijoje vykdomi dar du Erasmus+ projektai: „COFFE_E“ – skirtas aplinkosaugai Lietuvoje ir Europoje, „BUSINESS“ – skirtas mokomųjų e. parduotuvių kūrimui.

Kviečiame prisijungti!

Jolita Stankevičienė

Erasmus+ projektų koordinatorė

………………………………………………………………………………………………………………………

2020-2021 m.m. Erasmus+ projektai Panevėžio 5-ojoje gimnazijoje

 

Šiais mokslo metais gimnazija dalyvauja trijuose programos Erasmus+ KA229 tarpmokyklinės strateginės partnerystės projektuose. Tęsiamas 2018 m. pradėtas „US-ICT“ projektas ir 2020 m. lapkričio mėn. finansavimas skirtas dviem naujiems projektams: „Business for All“ ir „COFFE_E“. Projektų koordinatorė gimnazijoje – IT mokytoja metodininkė Jolita Stankevičienė. Projektuose dalyvauja I-IV klasių gimnazistai. Mokiniams padeda IT, anglų kalbos, fizikos, chemijos, istorijos, geografijos, ekonomikos, dailės ir kitų mokomųjų dalykų mokytojai.

 

 

2018-2021 m. vykdomas projektas „The role of ICT tools in motivating learning and increasing the quality of education (US-ICT)“ („IKT priemonių naudojimo vaidmuo, skatinant mokymosi motyvaciją ir stiprinant mokymo(si) kokybę“). Projekte dalyvauja 4 Europos mokyklos iš Rumunijos (koordinatorius), Italijos, Lietuvos ir Turkijos. Projektas apima informacinių technologijų, programavimo bei robotikos integravimą į įvairių dalykų pamokas, orientuotas į STEM/STEAM (Science, Technology, Engineering, Art and Mathematics) ugdymą.
2020-2022 m. bus vykdomos projekto „Business for All“ („Verslas visiems“) veiklos. Didžiausias dėmesys bus skiriamas mokinių kūrybinio mąstymo, verslumo, IKT ir anglų kalbos įgūdžių tobulinimui. Mokymai prasidės Italijoje, kur koordinatoriai mokinius bei mokytojus mokys, kaip sukurti originalią verslo idėją, o jos planą kursime Ispanijoje. Vengrijoje gimnazistai susipažins su tinklapių kūrimu. Elektroninės komercijos kūrimo mokys Serbijos komanda. Lietuva supažindins su reklamos kūrimu. Apie rinkodarą žinių suteiks Turkija. Visa sukurta medžiaga bus prieinama projekto svetainėje, nuotraukos ir komentarai apie projektą bus skelbiami „Facebook“ ir „Instagram“, o rezultatai – „Etwinning“ ir „Erasmus+“ platformose.
2020-2022 m. bus vykdomos projekto „The Citizen of the Future Facing Climatic Change (COFFE_E)“ („Ateities pilietis, susiduriantis su klimato pokyčiais“) veiklos. Projektas siekia ugdyti mokinių pilietiškumą ir gebėjimą spręsti klimato kaitos problemas, gilinti mokytojų žinias apie ekologiją ir aplinkosaugą. Mokymų pradžia Lietuvoje, Panevėžio 5-ojoje gimnazijoje. Tarptautinių mokymų dalyviai nagrinės klimato kaitos faktorius. Bulgarijoje bus kuriami filmukai – „SOS vanduo“. Portugalija supažindins kaip naudojama SmartBook aplinkosauginiame ugdyme. Turkijoje kiekvienas turės galimybę pabūti žurnalistu, o Italijoje bus kuriami filmukai, skirti pilietiškumui ugdyti. Rumunai (koordinatoriai) mokys, kaip spręsti vietines ekologines problemas. Projekto veiklos ir rezultatai bus prieinami vietos, nacionalinėms ir tarptautinėms mokyklų bendruomenėms, skelbiant projekto svetainėje, „Facebook“, „Etwinning“ ir „Erasmus+“ platformose.
Dėl COVID-19 situacijos Europoje kol kas visos projektinės veiklos vykdomos nuotoliniu būdu. Organizuojami Zoom susitikimai, logotipų konkursai ir pan.
Šie projektai finansuojami, remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“ programos lėšomis, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

English version

Erasmus+ is EU education, training, youth and sports program, in which Panevėžio 5-oji gimnazija also participates. This school year gymnasium community participates in three Erasmus+ KA229 school strategic partnership projects. “US-ICT” project, which was started in 2018, is still continuing. In November, 2020 gymnasium received funding for two new projects: “Business for All” and “COFFE_E”. In November, 2020 funding was allocated to the Erasmus+ KA229 school strategic partnership project. The projects’ coordinator in the gymnasium is IT teacher methodologist Jolita Stankevičienė. The project involves high school students of  grades I-IV. Teachers of IT, English, Physics, Chemistry, History, Geography, Economics, Art and other subjects will help the students to carry out these projects and prepare for various mobilities and activities.
In 2018-2021 the project “The role of ICT tools in motivating learning and increasing the quality of education (US-ICT)” is continuing. The project involves 4 European schools from Romania (coordinator), Italy, Lithuania and Turkey. The project includes  integration of information technology, programming and robotics into lessons, into a variety of subjects focused on STEM / STEAM (Science, Technology, Engineering, Art and Mathematics). In 2018 in Turkey we learned programming with Scratch, in 2019 in Italy – programming with Visual Basic, in 2019 in Lithuania we were taught and learnt how to construct and program Lego Mindstorm robots. In Romania we will learn about Moodle.
In 2020-2022 the activities of the “Business for All” project will be carried out. The focus will be on developing students’ creative thinking, entrepreneurship, ICT and the  English language communicative skills.The training will start in Italy. Coordinators will teach students and teachers how to create an original business idea. In Spain, we will create its plan. In Hungary, pupils will get acquainted with the creation of websites. The Serbian team will teach how to create e-commerce. Lithuanian team will introduce the guests how ads work and how to create them. Turkey will provide knowledge about marketing. All the material produced will be available on the project website, pictures and comments about the project will be posted on Facebook and Instagram and the results will also be published on E-twinning and on the Erasmus + Platform.
In 2020-2022 the project „Citizen of the Future Facing Climate Change (COFFE_E)“ will be implemented.The objectives of the project are to train students as future civic and dutiful citizens prepared to overcome climatic challenges, to deepen teachers’ knowledge of ecology and the environment.The training will start in Lithuania, Panevezys Gymnasium 5. International education participants will analyze the factors of climate change. In Bulgaria  movies “S.O.S Water” will be created. The team from Portugal will introduce the use of the SmartBook in environmental education. In Turkey, everyone will be able to experience the profession of a journalist and in Italy we will make movies to promote citizenship. Romanians (coordinators) will teach how to solve local ecological problems. Project implementation and dissemination plans, activities, project results will be accessible to local, national and international school communities. They will be uploaded on the project site,  high schools’  websites, EPRP, etwinning and Erasmus + platforms.
These projects are funded with the support of the European Commission, Erasmus+ funds, which are administered in Lithuania by “Švietimo mainų paramos fondas”. This work reflects the author’s point of view and the Commission is not responsible for any use of the information presented above.

……………………………………………………………………………………………………………………..

Today’s Scholars. Tomorrow’s Leaders

Nuo 1992-1993 mokslo metų JAV privačių mokyklų asociacijos įkurta nepelno siekianti organizacija ASSIST suteikia Lietuvos vidurinių mokyklų dešimtų klasių moksleiviams galimybę metus laiko (vienuoliktoje klasėje) mokytis JAV privačiose mokyklose. Tai puikų išsilavinimą teikiančios mokyklos, į kurias moksleiviai iš JAV ir viso pasaulio patenka konkursų būdu.  Nuo 2003-iųjų metų lietuvaičių moksleivių galimybę metus praleisti mokantis JAV remia Kazickų šeimos fondas. Kasmet šia galimybe sėkmingai pasinaudoja šeši ar septyni šalies moksleiviai.

Programai tobulėjant, o ir dėka Kazickų fondo prezidentės Jūratės Kazickaitės iniciatyvos, ASSIST programa bendradarbiavimui pasirinko tik pačias geriausias JAV privačias mokyklas.

Žinoma, Lietuvoje yra ne viena mainų programa, tačiau ASSIST ypatinga tuo, kad mokiniai gali mokytis privačiose Amerikos mokyklose, kurios – itin aukšto lygio. Besimokantiems čia tenka ne tik „pakloti“ nemenką sumą už vienerius mokslo metus, bet, kas svarbiausia, atitikti reikiamą žinių lygį. Vidutiniškai mokslo metai mokykloje, kuri suteikia mokiniui ir gyvenimo sąlygas, kainuoja apie 50 tūkst. JAV dolerių, tad nieko keisto, kad tiek Lietuvoje, tiek Vakarų Europoje yra nedaug šeimų, galinčių sumokėti tokią sumą.

Kazickų šeimos fondas jau daugelį metų skiria $21,000, padengdamas trijų moksleivių kelionės, pragyvenimo, draudimo išlaidas. Dar trys moksleiviai šiemet buvo paremti buvusių ASSIST programos studentų iš Lietuvos dosnumo ir energingos veiklos dėka. JAV Ambasada Vilniuje yra įsteigusi dvi papildomas stipendijas konkurso laureatams, kuriems sunku sumokėti nustatytą šeimos mokestį.

Grįžę moksleiviai dalijasi per metus sukaupta patirtimi apie JAV, privačių mokyklų, bendruomenės kultūrą, gyvenimo būdą, mokymosi ir bendravimo ypatumus mokyklos bendruomenėje, su draugais ir visais aplinkiniais. ASSIST programos tikslas, kad ateityje šie studentai siektų panaudoti savo patirtį ir prisidėtų prie būsimų studentų galimybės išvykti studijuoti bei prie bendros Lietuvos ateities.

…………………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

 

The Duke of Edinburgh’s International Award (arba DofE apdovanojimai) yra programa, sudaranti sąlygas jaunimui prasmingai praleisti laiką ir tobulinti praktinius įgūdžius, kurie bus naudingi ne tik būsimoje darbovietėje, bet ir įvairiose gyvenimo situacijose. Programos tarptautiškumo ir Jungtinės Karalystės karališkosios šeimos paramos dėka, DofE apdovanojimai yra vertinami įvairių institucijų ir darbdavių ne tik Lietuvoje ir Europoje, bet ir visame pasaulyje.

Dalyvavimas DofE apdovanojimuose jaunam žmogui yra įdomi patirtis, išmokanti būti atsakingu, kantriu ir užsispyrusiu, gebančiu nepasiduoti ir siekti savo tikslų.

DofE apdovanojimų programa buvo sukurta 1956-ais metais, bendradarbiaujant karalienės Elžbietos (HRH Queen Elizabeth) vyrui Edinburgo hercogui princui Filipui (Prince Philip) ir vokiečių edukologui Kurt Hanui (Kurt Hahn).

Lietuva apie programą pirmą kartą išgirdo 1990-ais metais, kuomet programą pirmą kartą pristatė Britanijos gynybos atašė Col Nigel Lang. Vėliau, padedant “The Tiltas Trust” fondui, buvo pradėtas pilotinis projektas dviejose Lietuvos mokyklose: Velžio ir Panevėžio 5-ojoje gimnazijoje (beje ten programa vyksta iki šiol). Mokyklų mokiniai labai greitai įsitraukė į programą, pastebėjus jos akivaizdžią naudą nuspręsta programą plėtoti.

DofE apdovanojimų programos koordinatorė – etikos mokytoja Viktorija Kasperiūnienė

 

Skip to content