Menu Close

Kultūrinė pažintinė veikla „Įvairialypis Varšuvos veidas: istorija, kultūra, mokslas“

Įvairialypis Varšuvos veidas: istorija, kultūra, mokslas

Gegužės 2-3 d. II b, II d, II f klasių 44 mokinių grupė ir juos lydinčios klasių vadovės J. Jankevičienė, E. Janulionienė bei gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui J. Stankevičienė dalyvavo kultūrinėje pažintinėje veikloje „Įvairialypis Varšuvos veidas: istorija, kultūra, mokslas“.

Pirmą kelionės dieną susipažinome su UNESCO saugomu Varšuvos senamiesčiu, įspūdinga Turgaus aikšte, gotikine Šv. Jono katedra, Žygimanto kolona. Aplankėme Karalių rūmus, kur pamatėme ne tik atkurtus interjerus, karališkąsias menes ir privačius valdovų apartamentus, bet ir grožėjomės J. Mateikos, Canaletto, Rembranto ir kitų dailininkų darbais. Po to keliavome istoriniu Varšuvos „Karališkuoju keliu“, kuriuo keliavo ir Lenkijos karaliai, žymiausi didikai, pirkliai, miestelėnai. Pabuvojome prie: Lenkijos Prezidento rūmų, kurie yra patys didžiausi visoje šalyje, paminklo M. Kopernikui, žymiam Lenkijos mokslininkui, paminklo A. Mickevičiui, garsiam lenkų ir lietuvių poetui, klausėmės lenkų kompozitoriaus ir pianisto F. Šopeno muzikos, sklindančios iš jam skirtų muzikinių suoliukų. Neįmanoma visko išvardinti, kiek pamatėme, išgirdome, patyrėme, sužinojome. Po ekskursijos senamiestyje vykome į Kultūros ir mokslo rūmus ir kėlėmės į apžvalgos aikštelę, esančią 30-ajame pastato aukšte, iš kurios atsivėrė nuostabi Varšuvos panorama.

Antrą dieną lankėmės Lazienki parke, kuris užima 76 ha plotą. Parkas buvo kurtas XVIII a. paskutiniojo Abiejų Tautų Respublikos valdovo S. A. Poniatovskio. Parke daug pastatų, iš kurių žymiausi Lazienki rūmai, pastatyti ant vandens. Po to vykome į Versaliu vadinamus Vilanovo rūmus, kurie yra didingojo baroko šedevras, susipažinome su rūmus supančiais itališkais sodais ir angliško stiliaus parku. Kelionę baigėme, apsilankydami Koperniko mokslų centre. Tai nuostabus technologijų muziejus-laboratorija, čia susitinka praeitis, dabartis ir ateitis, čia galima pasikalbėti su robotu-Koperniku ir pamatyti ateities mašiną, kuriai nereikalingas vairuotojas. Daugelį eksponatų galima ne tik paliesti, bet ir išbandyti patiems.

Puiki kelionė, kurios metu plėtėme akiratį, papildėme istorijos, kultūros, architektūros, gamtos mokslų, inžinerijos žinias, geriau pažinome klasės draugus, ugdėme bendruomeniškumą.